Praksija predstavlja sposobnost izvršavanja zadataka na nalog. Sposobnost uz koju shvatamo kako da koristimo svoje telo, ruke, kako da koristimo predmete, igračke, a kasnije i olovku.
Praksija predstavlja sposobnost izvršavanja zadataka na nalog. Sposobnost uz koju shvatamo kako da koristimo svoje telo, ruke, kako da koristimo predmete, igračke, a kasnije i olovku.
Dobro je poznato da je nakon moždanog udara, moždane operacije ili tumora na mozgu, ali i posle moždanih trauma odrasloj osobi potreban logopedski tretman. Ono što se dešava kod većeg broja odraslih osoba koje su preživele moždani udar ili povredu, jeste problem u svakodnevnoj komunikaciji, u govoru, promene u glasu ili u čitanju […]
Mnogo pre prvih reči dete ostvaruje komunikaciju sa svojom okolinom putem pokreta, imitacije, dodirom, na taj način upoznaje svoju okolinu i ostvaruje senzorna iskustva. Tokom prvih godina života kod dece se postepeno razvija doživljaj telesne celovitosti koji je usko povezan sa razvojem svesti i ličnosti. Metod reedukacije psihomotorike predstavlja samostalni metod terapije dece mladjeg uzrasta […]
Zbog prekida rada predškolskih ustanova, deca uglavnom provode vreme u zatvorenom prostoru. S obzirom na to da i mnogi roditelji rade od kuće, potrebno je da se vreme u izolaciji popuni, osim uobičajenim igrama, i nekim edukativno-razvojnim sadržajima. Mnogi stručnjaci kažu da deci treba da bude dosadno. Zašto? Kada im je dosadno pronalaze nova rešenja, […]
Na danasnji dan obeležava se evropski dan govorno – jezičke terapije, ustanovljen 2004.godine od strane Evropskog udruženja logopeda sa ciljem podizanja svesti o postojanju i porastu komunikacionih poremećaja kao i njihovom uticaju na svakodnevni život i funkcionisanje. Potreba za logopedima raste, prema zvaničnoj statistici više od 60% dece ima neki vid govorno – jezičkog poremećaja, […]
Jedan od česti razloga zakasnelog progovaranja kao i kašnjenja u govorno – jezičkom razvoju u odnosu na uzrast deteta jeste konduktivno oštećenje sluha, koje najčešće nastaje kao posledica bolesti kao i poremećaja protoka zvuka kroz slušni hodnik, bubnu opnu i slušne koštice do unutrašnjeg uha. Najčešće se javlja kao posledica infekcije uha, alergije, prisustva stranih […]
Predškolski period za mnogu decu i roditelje je u toku, uskoro počinju testiranja, a veliki broj roditelja vredno radi sa svojom decom kako bi spremni dočekali 1.septembar. Nekoliko logopedskih saveta je pred vama kako bi uvideli da li je i koliko dete spremno za prvi dan škole. Na predškolskom uzrastu kod dece počinje da se […]
Pravilan odabir igračaka je jako važan za pravilan razvoj deteta. Jedna od takvih igračaka, koju će preporučiti svi koji rade sa decom, je slagalica, a za to postoji puno razloga. Slaganjem slagalica deca pre svega razvijaju motoričke veštine. Dok manipulišu malim delovima slagalice jačaju mišiće šake i prstiju, i prave male pokrete kojima razvijaju finu […]
I pored postojanja normalne inteligencije, dobrog vida i sluha, odgovarajuće edukacije i socijalnih uslova, kod dece se često, sa polaskom u školu, uoči oštećenje sposobnosti pisanja koje nazivamo disgrafija. Disgrafija predstavlja spečificnu smetnju u razvoju, učenju i sticanju sposobnosti pisanja. Javlja kod oko 18% dece, s tim što se kod dečaka javlja češće nego kod devojčica. Važno je napomenuti da je u slučaju disgrafije intelektualno […]
Iako skoro svi roditelji od najranijeg perioda deci puštaju muziku, pevaju im, igraju, često ni sami nisu svesni koliko to pozitivno utiče na dečiji razvoj. Prema nedavno sprovedenom istraživanju u Engleskoj, roditelji bi trebalo svakog dana da pevaju deci pesmice ukoliko žele da spreče kasnije probleme u razvoju govora i jezika. Pevanje predstavlja specifičan oblik govora, kojim se najbolje prenosi […]